KaynaklarEnocta Blog

Bazı Kavramlar: 5 - Oyunlaştırma (Gamification)

Öğrenmede ödül motivasyonu

İnsanların davranışlarını ve eğilimlerini değiştirmek için oyun mekanizmalarının, aslında oyun olmayan aktivitelere uygulanması, oyunlaştırma (gamification) olarak adlandırılıyor.

Oyunlaştırma yönteminde, katılımcıya oyun mantığında bazı görevler atanıyor. Katılımcı, bu görevleri tamamladığında sanal ya da gerçek ödüller kazanıyor ve bu ödülleri istediği zaman kullanabiliyor.

Katılımı ve teşviki artıran oyunlaştırma yöntemi e-öğrenme içeriklerinde de sıkça kullanılan bir yöntem. Belli öğrenme hedefleri gerçekleştirildiğinde, öğrenme hedefinin seviyesine göre katılımcıya bir ödül veriliyor. Katılımcı bu ödülü istediği zaman kendi yararına kullanabiliyor. Böylece hem katılımcının içeriğe olan ilgisi artırılıyor hem de her katılımcının hangi öğrenme hedeflerini gerçekleştirebildiği daha takip edilebilir hale geliyor.

Oyunlaştırma her tür içeriğe uygulanıyor

Animasyon tabanlı içerikler, e-kitaplar, okuma materyalleri, videolu içerikler, podcast’ler gibi eğitim yönetim sistemlerindeki tüm içerik tipleri ve özellikler oyun mekaniğine oturtulabiliyor ve çalışanların bu sistemden daha verimli faydalanması sağlanabiliyor.

Örneğin; çalışanlar sistem üzerindeki aktiviteleri sayesinde farklı derecelerde puan kazanabiliyor, kazandıkları puanlar doğrultusunda statü elde edebiliyor ve statülerini kullanarak sistemde sahip oldukları erişim hakkını genişletebiliyorlar. Böylelikle çalışanlar tarafından çoğunlukla zorunluluk olarak görülen faaliyetler birden bire talep görür hale geliyor.

Bazı Kavramlar: 5 - Oyunlaştırma (Gamification)
Bir önceki blog yazısına göz atın.
Bir sonraki blog yazısına göz atın.

Benzer Bloglar

Genel
14/12/2021
4 IT Yöneticisinden 3’ü Beceri Açığından Şikayetçi
Genel

CNBC tarafından Ekim 2021'de gerçekleştirilen bir ankette teknoloji sektöründeki yöneticilerin %57'si kalifiye çalışan bulmanın bir numaralı endişeleri olduğunu bildirmiş – bu endişe, tedarik zinciri sorunlarından ve siber güvenlik tehditlerinden daha üst sırada yer alıyor.

Genel
07/12/2021
Eğitim ve Gelişimde Yeni Dönem
Genel

Çağ değişti. “Eskiden…” ile başlayan cümleleri dikkatli dinlediğimizde ne kadar yol aldığımızı görmemek neredeyse imkânsız. Çağ ile birlikte birçok sektör de değişti. Teknoloji, sanayi, otomotiv, telekomünikasyon ve daha nicesi… Tüm bu değişim ve dönüşümler, eğitim sisteminin değişmesine ve gelişmesine öncülük etti. Bir düşünün, 15 yıl öncesine kadar “mobil eğitim” kavramından bahsedebilir miydik? Elbette edemezdik fakat eğitim platformları hakkında konuşabilirdik. Çünkü mazisi çok daha eskiye dayanıyor. İşte tam da bu noktada, Türkiye’deki ilk e-öğrenme girişimi olan Enocta Platformu hayatına devam ediyor. Günümüzde sadece hayatta kalmak önem arz etmiyor, günün koşullarına uyum sağlamak en önemli konuların başında geliyor. Bu sebeple platform her gün gelişiyor ve çağa uygun olarak şekilleniyor. Kuşkusuz bu değişimleri tetikleyen en önemli unsurların başında ise gelişen teknoloji ve internet yer alıyor.

Genel
07/12/2021
Öğrenmeyi Sürekli ve Kalıcı Hale Getirmek İçin Sınırsız İçerikle Koşulsuz Öğrenme Ortamları Yaratmak
Genel

“Off yine mi eğitim atanmış hem de zorunlu mu?” Eğitim ve gelişim ile ilgilenen kişiler olarak kurumlarınızda bu cümleyi çalışma arkadaşlarınızdan ne kadar sıklıkla duyduğunuzu durup bir düşünün. Sonrasında şunu bir soralım; her eğitim atamasında mı yoksa sadece zorunlu eğitimlerde mi duyuyoruz? Cevabınız hepsi mi? O zaman süreçlerinizi gözden geçirmenizin ve birtakım şeyleri değiştirmenizin zamanı sizce de gelmedi mi?